url ها یا آدرس اینترنتی چیست؟

آدرس های اینترنتی

URL (مکان یاب منبع واحد) ، که بیشتر به عنوان "آدرس وب" شناخته می شود ، موقعیت یک منبع (مانند صفحه وب) را در اینترنت تعیین می کند. URL همچنین نحوه بازیابی آن منبع را که همچنین به عنوان "پروتکل" نیز شناخته می شود ، مانند HTTP ، HTTPS ، FTP و غیره را مشخص می کند.

مانند کد زیر

http://www.exampledomain.com

 

محدودیت های تحمیل شده

برای ارائه صحیح urlها در همه مرورگرها ، URL ها باید از 2083 نویسه و کارکتر که شامل حروف، اعداد و کاراکترها کوتاه تر باشند.

فرمت بهینه شده

http://www.example.com/category-keyword/subcategory-keyword/primary-keyword.html

URL چیست؟

URL متنی قابل خواندن توسط انسان است که برای جایگزین کردن شماره ها (آدرس های IP) که رایانه ها برای برقراری ارتباط با سرورها از آن استفاده می کنند، طراحی شده است. آنها همچنین ساختار فایل را در وب سایت مشخص می کنند. یک URL شامل یک پروتکل ، نام دامنه و مسیر است (که شامل ساختار زیر پوشه خاصی است که یک صفحه در آن قرار دارد) و دارای فرمت اساسی زیر است:

protocol://domain-name.top-level-domain/path

 

نام دامنه (یا نام میزبان) نام قابل درک برای کاربران از محل مشخصی است که یک منبع (در بیشتر موارد ، یک وب سایت) در آن قرار دارد. TLDs دارای گروه های مختلفیهستند که قبلا در مورد آنها صحبت شده است. اگرچه احتمالاً با .com آشنا هستید ، برای سایتهای آموزشی EDU و ORG برای سایتهای دولتی و موارد دیگر نیز وجود دارد. URL ها همچنین حاوی مواردی مانند پوشه های خاص/ یا زیر پوشه هایی هستند که به یک وب سایت خاص تعلق دارند. پارامترهای دیگر از قبیل شمارنده های کلیک ها، یا Session IDs که در url ذخیره شده یا انکرتکست ها که موجب هدایت کاربر از یک نقطه به نقطه دیگر جهت راهنمایی بیشتر می شود در یک منبع خاص اتفاق می افتد. 

چرا URL ها برای SEO اهمیت دارند؟ 3 مزیت اصلی URL عبارتند از:1. باعث بهبود تجربه کاربر شده یک URL بهینه هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو قابل فهم و روان بوده و اطلاعاتی از محتوای سایت در اختیار شما قرار می دهد.

حتی اگر برچسب عنوان این صفحه پنهان باشد ، آدرس اینترنتی صریح، با معنایی دقیق، هنوز ایده واضحی راجع به صفحه مقصد را ارائه می دهد ، با دادن اطلاعاتی در مورد صفحه به تجربه کاربری می گوید که این صفحه برای اون مناسب خواهد بود یا نه؟

2. رتبه بندی

URL ها یکی از فاکتورهای رتبه بندی موتورهای جستجو بوده که جهت تشخیص صفحه خاص یا یک سایت در ارتباط با موضوع خاص جستجو شده استفاده می کنند.  در حالی که آنها به اقتدار دامنه کلی خود اهمیت می دهند ، استفاده از کلمات کلیدی در یک URL نیز می تواند به عنوان یک عامل رتبه بندی عمل کند. در حالی که استفاده از URL که شامل کلمات کلیدی است می تواند دید جستجو در سایت شما را بهبود بخشد ، اما خود URL ها به طور کلی تأثیر عمده ای در توانایی رتبه بندی یک صفحه ندارند. بنابراین ، در حالی که ارزش فکر کردن در مورد آن وجود دارد ، به همین دلیل URL های غیرمترقبه را ایجاد نکنید و کلمه کلیدی را در آنها وارد کنید.

3. لینک ها

طور خلاصه ، url ها می توانند خود را با انکرتکست ها تزیین کنند. زمانی که شما در رسانه های اجتماعی از قبیل فیس بوک و توییتر اشتراک گذاری کنید سعی شود از لینک های حاوی انکرتکست اشتراک گذاری شود که باعث افزایش تجربه کاربری خواهد شد. URL های قابل خواندن توسط کاربر، ایده های بهتری درمورد آنچه در هنگام کلیک بر روی لینک دریافت می کنند، در اختیار کاربران قرار می دهد.

در مثال DPReview فوق ، موتورهای جستجو ممکن است URL http: //www.dpreview.com/review . را ببینند و صفحه را با اصطلاحات موجود در URL (dpreview ، بررسی ، canon ، EOS و 6d) مرتبط کنند. استفاده از کلمات کلیدی در URL شما ممکن است احتمال رتبه سایت شما را برای شرایطی که انتخاب کرده اید نیز افزایش دهد.


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : صفحه ,سایت ,آدرس ,استفاده ,منبع ,رتبه ,رتبه بندی ,آدرس اینترنتی ,کلمات کلیدی ,موتورهای جستجو ,وجود دارد ,آدرس اینترنتی چیست؟
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

باغچه دنیای از خوشمزه ها سلام بر سلامتی kaardun شورای دانش آموزی دبیرستان فردوسی تأملات Metal spinning factory Jennifer ✩★◎○●←MÃȚŃ~Ę~MÄŅ→●○◎★✩ برنامه نویسی پایتون